اصول رنگ آمیزی و نقاشی اتاق کودک

اصول رنگ آمیزی اتاق کودک
کار آماده سازی اتاق نوزاد لذت ویژه ایی را به همراه دارد. این شور و اشتیاق بویژه برای خانواده هایی که تولد اولین نوزادشان بیشتر است. به دلیل اینکه انتخاب دکوراسیون اتاق نوزاد نیاز به رعایت اصول ایمنی دارد و ایمن بودن اتاق کودک آرامش خاطر پدر و مادر و هم امنیت برای نوزاد را به همراه دارد باید در نقاسی ساختمان ، برای نقاشی اتاق نوزاد از رنگ هایی استفاده کرد که در ترکیبات آن سرب وجود نداشته باشد. یکی از نکته هایی که هم پدر و مادر و هم نقاش ساختمان باید به آن دقت ویژه ایی داشته باشند این است که کودک همیشه کودک نیست ، رشد و تغییر ناگهانی کودکان با تغییر نیازهایشان همراه است . باید از رنگ هایی استفاده شود که برای چند سال زندگی کودک سازگار باشد و کودک از فضای اتاق زده نگردد. به همین جهت پدر و مادر در موقع طراحی اتاق کودک باید به نقاشی اتاق کودک اهمیت خاصی بدهند. پیشنهاد ما به پدر و مادران این است که این کار را به عهده نقاش ساختمان بسپارند لازم به توضیح است که اگر کودک در انتخاب و پسندیدن رنگ ها برای اتاقش می تواند اعمال سلیقه بکند ، نباید در چنین مواقعی کودک را از انتخاب جلوگیری و محدودش بکنیم. نقاش ساختمانی براساس تجربه و کاردانی که در نقاشی ساختمان به دست اورده است خوب می داند که از چه رنگهایی برای اتاق استفاده کند که هم با سقف ، دیوار ها ، کف اتاق و دکوراسیون اتاق کودک همخوانی داشته باشد. رنگی که برای دکوراسیون اتاق کودک انتخاب می کنیم، باید با سطح سنی کودکان مناسب باشد. رنگ اتاق کودک در روحیه و احساسش اثر خاصی خواهد داشت ، اگر نگران افسردگی کودک خود هستید تلاش کنید از روانشناسی رنگ ها استفاده کنید و از ملایم ترین و لطیف ترین رنگ های مناسب با روحیات کودکان بکار ببرید.

نقاشی ساختمان و رنگ آمیزی اتاق کودک
در طی سالهای اولیه زندگی رنگ های لطیف برای اتاق نوزاد نیکوترین گزینه است چرا که نوزادان به نور و سایه تا تفاوت رنگ ها دقت ویژه ایی نشان می دهند. باید از ترکیب رنگ هایی بهره برد که در تاریکی بدون روشن کردن چراغ وجود نور در اتاق احساس گردد، چون نوزاد در شب نیاز به تغذیه دارد باید اتاق از نور لازم برخوردار باشد رنگ هایی همچون : رنگ زرد ، لیمویی ، زرد کم رنگ ،صورتی آبی یا سبز روشن . و البته به هر اندازه کودکان بزرگتر شوند به رنگ اتاق توجه بیشتری می کنند ، در نقاشی ساختمان علاوه بر این که انتخاب رنگ خوب و شاداب برای اتاق کودک اهمیت دارد ولی باید به این مساله هم توجه داشت که دکوراسیون اتاق کودک به چه نحوی باشد و در عین زیبا بودن رنگ انتخابی زیاد شلوغ نگردد تا باعث سلب آرامش و بی قراری کودکمان نشود. البته بعضا کودکان از محیط های تاریک ترس دارند باید در نقاشی اتاق کودک، نقاش ساختمانی باید رنگ هایی را بکار ببرد که فضای اتاق برای کودک ارامش بخش باشد و احساس دلتنگی و خشونت بوجود نیاورد. رنگ قرمز حرارت و هیجان را پدید می آورد ، خشم و عصبانیت را برانگیخته می کند به همین علت در نقاشی اتاق کودک نباید از رنگ قرمز زیاد استفاده گردد.

اما اگر کودک شما می خواهد اتاقش رنگ قرمز داشته باشد، نقاش ساختمانی می تواند از ترکیب رنگ قرمز با رنگ های دیگر حالت خشونتی رنگ قرمز را کاهش دهد. رنگ ها اثرات مختلفی بر ذهن و فکر انسان میگذارند بر همین اساس انتخاب رنگ خوب در نقاشی ساختمان و اتاق کودک از تاثیر ویژه ایی برخوردار می باشد. کودکان به نقاشی و رنگ امیزی بسیار علاقه مند هستند، این موضوع باعث می شود که به رنگ های استفاده شده در اتاق (سقف ، دیوار و غیره ) دقت بکنند، در نقاشی ساختمان باید به این مساله توجه داشت که پدر و مادر برای آرامش و آسایش کودکاشان اتاق را به عهده نقاش ساختمانی می گزارند، نقاش ساختمان هم باید با وجدان کاری وظیفه خود را انجام دهد تا هم رضایت والدین و هم رضایت کودک را از نقاشی اتاق کودک به دست آورد. رنگ های استفاده شده در سقف و دیوار اتاق کودک نشان دهنده ی میزان موفقیت نقاش ساختمان در کار خود می باشد.

رنگ های شاد و پرانرژی و روشن

هنگام نقاشی اتاق کودک اغلب از رنگ های شاد و پرانرژی و روشن باید استفاده نمود به عنوان مثال رنگ سبز روشن یا آبی یخی برای اتاق خواب کودک مناسب است که ترس و استرس را کم می کند. در نقاشی ساختمانی ، برای اتاق کودک از رنگ های تیره مانند : آبی پر رنگ ، بنفش ، سبز تیره نباید بکار گرفت زیرا که این رنگ ها حس دلتنگی را برای کودک بوجود می آورد ولی اگر از ترکیب این رنگ ها به نحوی اصولی و احسن استفاده گردد می توان فضایی را برای نوزاد شما راحت و امن نماید. بکار بردن رنگ های گرم برای اتاق کودکان ، آنها را پرانرژی و فعال می کند اما به این خاطر که این رنگ ها آرامش بخش نیستند کودک را بد خواب می کنند و نباید بیش از اندازه از این رنگها استفاده کرد. گاهی وقت ها انتخاب رنگ برای اتاق نوزاد علاوه بر دکوراسیون اتاق نوزاد، مطابق با جنسیت کودکان انجام شود. بیشتر والدین رنگ های ملایم و گرم مثل بنفش یاسی و صورتی برای دختران و رنگ های آبی و سبز برای فرزند پسرشان استفاده می کنند.

free backlinks

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *